zondag 20 december 2015

Hoe reinig je make-up kwasten?

Hello Beauty's
Je hebt waarschijnlijk weleens gehoord hoe belangrijk het is om je kwasten te reinigen. Vooral voor diegene die ze dagelijks gebruikt is dit geen overbodige luxe. Je kan een ware bacteriehaard creëren, als je dit niet geregeld doet.
Je kunt kiezen uit verschillende producten hiervoor. Je kunt bijvoorbeeld Mac brushcleanser (€11) gebruiken of de goedkopere variant van Kruidvat professional make-up kwasten reiniger (€2.99).


Hiermee reinigt en verzorg je kwasten en zorgt voor een kortere droogtijd. Je kan ook een soort reiniging shampoo gebruiken, maar deze techniek kost meer en duurt ook langer.
Persoonlijk gebruik ik deze van Kruidvat. Als ik hieraan begin, breng ik de vloeistof over in een schaaltje. Daarna dompel ik voorzichtig de kwast onder in de vloeistof. Let wel op we gaan voor vochtig en niet druipend nat. Nu kan je beginnen met schoonmaken, dit doe je door het schoon te wrijven over een tissue. Dit blijf je doen tot je geen kleur meer ziet afgaan aan je tissue.
Ik maak mijn kwasten maandelijks schoon, dit kun je ook wekelijks doen.



Hoe vaak reinig jij je kwasten?

Kisses –XXX-

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hello Beauty’s Zoals jullie weten heb ik de wash-out van Colrista uitgetest. Het kleur dat ik had gekozen was Lavendel. Stap 1:...