woensdag 6 januari 2016

De Casting

Hello Beauty's
Je hebt je ingeschreven voor de verkiezing die het meest bij je past, en natuurlijk ook je aanspreekt. Je hebt na lang wachten de mail gekregen, dat je geselecteerd ben en uitgenodigd wordt voor de casting. Nu denk je bij jezelf 'HELP' wat zal ik moeten doen, en waaraan kan ik mij verwachten.
Hoe ik mij meestal voorbereid is de website van de verkiezing grondig lezen. Weet waarvoor ze staan, wat ze doen, de sponsors, vorige missen. Ik ga ook paar dagen voor de casting eens langs bij de kapper, om mijn haren te verzorgen.

de perfecte outfit voor een casting is er niet echt. Dit omdat ik vind dat je als jezelf moet komen. Als je iemand anders nadoet, zal dit niet zelfverzekerd overkomen en je zal dit toch niet volhouden. Dus kies een outfit waarin je je goed voelt en je zal automatisch stralen. Voor de schoenen neem ik altijd zwarte pumps. Dit is echt een must have omdat dit onder elke outfit past en ook tijdens elk seizoen.



Hoe verloopt zo'n casting meestal. Ja zal voor een jury komen te staan/zitten en jezelf voorstellen. Daarna kunnen ze je enkele vragen stellen. Het kan ook zijn dat je in bikini voor de jury moet komen. En even een kleine défille lopen. Zo'n casting dag kan je meestal omschrijven als een mondeling examen. Ik heb het niet enkel over de nodige portie zenuwen. Maar over de aantal keren dat je moet wachten voordat je jezelf mag voorstellen. En dan volgt het belangrijkste van al te weten komen als wel of niet geselecteerd bent. Dit kun je onmiddellijk op de casting dag zelf te weten komen, maar het kan ook zijn dat ze een mail sturen als je wel of niet geselecteerd bent.
Als je geselecteerd bent krijg je jouw finalisten contract, lees deze zeer goed en grondig na voordat je ondertekend. Dit is heel belangrijk, zodat je weet waaraan je je kan verwachten en aan moet houden. Nu kan je je officieel finaliste noemen en krijg je je lint. 
Je campagne zal van start gaan!

Ben jij al eens op een casting geweest?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hello Beauty’s Zoals jullie weten heb ik de wash-out van Colrista uitgetest. Het kleur dat ik had gekozen was Lavendel. Stap 1:...